Välkommen Leya!!
Så nu är vi hemma! Tidigt i ottan på lördag körde jag och min mamma hela 85 mil upp till Gällivare för att hämta hem min lilla fröken. En Bichon Havanais tik. Valde ut valp och uppfödare med omsorg därav avståndet men det var det absolut värt, är mycket nöjd! Leya är en liten tuffing som älskar att busa och pussas! Enzo som är strax över 2 år busar hon friskt med. Kommer lägga in lite bilder under hennes utveckling, tanken är att hon ska ställas ut då hon blir större. Så här är hon!!
Ååå va söt! :D Har allt gått bra hittills? :)
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Grattis! Lycka till med henne☀️
#3 Allt har gått jättebra och hon är jätteduktig. en liten tuff tjej är det här med mycket bus och go i sig.. 😊 Enzo och hon går bra ihop, dom leker som tokar ute men inne vaktar han sin matskål. Vilket är bra kan jag tycka då dom äter olika foder just nu. Det ger sig nog sedan Men sen att Enzo är sur på mig det får jag jobba på. Han tyckte inte om att mamma skaffade en till bebis.. 😉 #4 tack så mycket..
Åh vilket charmtroll!❤️ Grattis till nytillskottet 🙂
85 mil enkel resa?
Kommer ihåg att Algot var lite konstig precis när vi skaffat Sigge, men det går över så oroa dig inte 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Vilken liten sötnos! Grattis jätte fin är hon🙂
#6 ja jag åkte från Hudiksvall till Gällivare och sedan hem igen. De var rätt hund helt enkelt! Rätt teckning, fin i kropp och huvud om man kollar rasprägel, rätt personlighet, rätt linjer bakom henne har alla är u.a på patells och ögonlysning och inga kända sjukdomar. Båda föräldrarna är meriterade. Pappan är dessutom champion i både Norge och Sverige samt utsedd till Terapi hund. Dessutom gillade jag uppfödaren skarpt! Så ingen resa är för lång för rätt hund! 😊 ❤❤ Men… Vi hade tänkt och kalla henne Leya men alltså denna tuffing har så mycket go och bus i sig så oftast har det blivit Trollunge, bustroll, lilltrolla som kommit spontant så nu när vi lärt känna varandra så har vi beslutat att döpa henne till Trolla istället. Det är lixom.., HON!! 😊😊 Så när jag ropade Trolla så lyssnade hon o kom hon på en gång. Det gör hon inte till Leya. Så tokigt de kan bli va!? ❤❤
Hihi, Trolla passar henne jättebra! Hur gammal är hon nu? :)
/ Anna och Tage
# 9 Blir 11 veckor på fredag. Måste fråga. Eftersom du köpte din valp från Smedtjärn. Bor du i någonstans i Hälsingland eller i Gävleborg? Själv bor jag i Forsa strax utanför Hudiksvall. 😊
#10 Kul! Då är våra jämngamla, mitt busfrö blev 11 veckor igår :) Han växer så han knakar, känner hur han blir tyngre och tyngre för varje dag. Din tjej ser myyyycket mindre ut än Tage!
Nej jag bor i Stockholm så det är en bit ifrån. Är ju en bit till Hälsingland men det var det värt, hittar man en bra kennel så får man åka lite. Säg till om du är påväg hit nåt 😉Finns inga valpar att busa med här (inte vad jag sett iaf) och Tage tycker att hundar är lite läskiga.. Han har inte vågat hälsa på någon än men vi jobbar på det :)
/ Anna och Tage
#8 Håller med dig om det där att åka en sträcka för rätt hund, det visar på att man är en hängiven valpköpare 👍Vem är pappan till valparna? Din tjej är jätte fin!
#12 E: Bamse`s Heartbreaker Junior (Ior) U:Polar Sweet`s Golden Star. (Iza)
Så fina ❤️ Går allt bra för er?
Ja då allt går jättebra faktiskt. Enzo är super lycklig över sin nya kompis. :-)