Bichon iFokus

Bichon

Etikettövrigt
Läst 2053 ggr
Linda_Ebonu
0

Hunddagis/dagmatte

Hej jag undrar vad ni har för erfarenheter anv hunddagis/dagmatte. Vad tycker ni är bäst, dagis eller dagmatte? Ni som har era hundar på hunddagis eller hos dagmatte, trivs de? Vet ni vad dagmatte brukar kosta? Tacksam för svar😊

[Sara-Kpop]
0

Vet att tjoopa har sin hund på dagis hon kanske kan svara vad hon har för några erfarenheter av detta?🙂

tjoopa
0

Vi har Elvis på dagis precis som Sara säger :) Vi letade länge efter en dagmatte då han var så ung och försiktig men vi fick ge upp då vi aldrig hittade någon som passade. Vi ringde till dagiset och hon tyckte att vi kunde lämna honom på prov ett par timmar. Det hade gått jättebra och han hade efter ett tag börjat leka med dem andra småhundarna :) Han har nu gått på dagis sedan mars och han tjuter av glädje när vi svänger in på grusvägen upp till dagis ;) Så för oss har det fungerat jättebra då Elvis har blivit tuffare och mer utåtriktad :) Men man bör dock kolla upp dagiset noga, höra med andra som haft/har hunden där hur dem upplevt det osv. Jag har läst någonstans att när man ska räkna ut vad en dagmatte bör kosta per dag så ska man kolla vad dagis i närheten tar per dag och sedan dela det i hälften, ungefär så mycket kan man betala en dagmatte :)

Linda_Ebonu
0

#2 tack för svaren😊 hur mycket betalar ni i veckan för hunddagis o vilken hundagis går Elvis på?

tjoopa
0

#3 Det var så lite 😉

Vi betalar per dag, 110kr om han är 1dag/vecka, 100kr om han är 2dagar/vecka och 80kr per dag om han är där 3 eller fler dagar per vecka 🙂 Han är oftast på dagis 3-4 dagar i veckan så våran dagiskostnad brukar ligga på 800-1200kr/månad. Helt okej då jag hade räknat med betydligt dyrare kostnad 😛 Hans dagis heter "Marie-Louises hunddagis och pensionat" (tror jag, står så på skylten 🤪). Det är dock hennes svärdotter Camilla som tagit över det sedan en tid tillbaka.

Linda_Ebonu
0

Ok tack😊 jag var inne på några hunddagis hemsidor i närheten av där jag bor och då stod 2800 per månad o det lät lite mycket tycker jag…😳

tjoopa
0

#5 Jag bor ju dock i en liten by i Norrbotten så man kan nog inte jämföra dagispriset här och i en större stad :/ Vårat dagispris är väldigt lågt så jag tror att 2800:- är ganska rimligt om du bor i en stad :)

[Sara-Kpop]
0

Jag har praktiserat på ett hunddagis som ligger i Mölndal i gbg! Går på hundinriktning på gymnasiumet och de tog 3200:- för en månad.

[Sniff]
0

Jag brukar vara dagmamma, och då tar jag vanligtvis 100 kr/dag. Det tycker jag känns lagom. Nu på sommaren har jag en del jobb, det är superkul 😃

annlun1
0

Hej!

har läst ditt mail om hunddagis eller dagmatte. Jag har många års erfarenhet av båda.

Hunddagis är toppen tycker jag. Det som är oerhört viktigt som jag såg en annan tjej skrev om, är att du bör vara väldigt noga med att ta reda på hur det fungerar på dagiset, vilken personal, unga-äldre, mer erfarna osv, osv. Det tycker jag är viktigare än priset. Då kan du koppla av alla dagar.

Jag har erfarenhet av båda även här. Du kan förstöra din hund genom att det uppstår missförstånd eller andra oegentligheter. Träna in din hund några dagar, några timmar. Va tillsammans med personalen och känn efter. Magkänslan är den bästa.

Privat dagmatte är inte heller fel men som jag har känt, är att det kanske inte är garanterat att du får hundhjälp alltid. Det kan ha hänt något i den familjen, personen blir sjuk osv. Det kan fungera om du har ngn ersättare då.

Mina dagmattar har tagit ungefär som hunddagiset tar. Senast har jag betalat 2.000 kr för 3 dagar/veckan och fulltid 2.400 kr, i Åkersberga. Priserna är i stort sett lika runt om hela Stockholm.

Några rader från mig som varit med ett tag och jag är oerhört  noggrann i allt vad som gäller mina hundar.

Lycka till!   AL