Valpträff i Stockholm?
Någon av er här som bor i Stockholm? :) Min valp på 11 veckor tycker att hundar är läskiga och skulle behöva träffa en lugn och stabil hund. Eller kanske någon valp i liknande ålder. Han har inte ens vågat hälsa på någon hund än så vi skulle behöva öva på detta.
Hjälp! 😃
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Synd att du vi inte bodde i närheten, Algot är jätte bra och lugn med valpar. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1 Ja, attans! Algot skulle ju ha varit helt perfekt ;)
Igår träffade vi grannens två westies och vi gjorde framsteg! I början sprang han bara iväg och satte sig på långt avstånd, men vi gullade med hundarna så efter ett tag så närmade han sig litegrann. Slutade med att han t.o.m vågade nosa på den ena hundens svans. Rädd, men samtidigt lite nyfiken. Hoppas det går ännu bättre nästa gång :)
/ Anna och Tage
Ååååh idag blev jag helt överlycklig! Tage fick träffa min kompis som har en Bichon Frise på 1½ år och de LEKTE MED VARANDRA!! Tage som inte ens har vågat hälsa på en annan hund förut! Han var jätterädd i början och satt långt borta och bara kollade på oss i början, men jag gullade jättemycket med hennes hund och efter ett tag vågade han börja närma sig. Gick fram och gav han godis och gick tillbaka till hunden. Då kom Tage ännu närmare och tillslut vågade han nosa på honom. Han morrade lite först och tyckte det var läskigt, men viftade samtidigt på svansen. Jag tröstade aldrig honom, utan peppade bara när han gjorde framsteg och sade att han var en duktig pojke. Det slutade med att de sprang runt och lekte med varandra! Jag blev så varm i hjärtat, min lilla fegis övervann sina rädslor! Hoppas det går lika bra med andra hundar nu också :)
*Stolt matte
/ Anna och Tage
#3 Verkligen framsteg! Vad roligt att han lekte, fortsätt såhär så kommer han tillslut fatta att andra hundar är ju roliga 🙂
Bra jobbat!
#4 Jaaa, jag är så glad och stolt över honom!
Idag gick en stor svart hund förbi oss och Tage (som förut har ryggat tillbaka och morrat) viftade nu på svansen och ville följa efter honom. Superkul! Har tyvärr inte så många kompisar som har hundar så jag får börja ragga på grannarnas hundar nu istället ;) Vi tar det sakta men säkert!
/ Anna och Tage
Idag träffade Tage sin syster! De hade superroligt tillsammans, så kul att se :)
/ Anna och Tage
#6 Underbar bild! Vad roligt att Tage fick leka med en jämnstor och jämngammal valp, det är jätte nyttigt ju. Bor dom i närheten eller?
#7 Ja verkligen! De busade i flera timmar och det märktes att de trivdes med varandra. De bor också i Stockholmsområdet så det lär bli fler träffar i framtiden! :-)
/ Anna och Tage
#8 Vad roligt 👍 Du får gärna annonsera om valpträff inne på hundar iFokus också. Där kanske du får mer svar 🙂
#9 Det ska jag göra, tack för tipset! Trevlig helg Lina :-)
/ Anna och Tage
#6 jätte rolig bild🙂 Härligt att det går framåt, söt syster har han också!
#11 Ja, man kan ju inte låta bli att le då man tittar på bilden 😃 Och ja, det känns jättebra att de kom så bra överrens. Och hon var superfin! Mycket nättare än Tage, Tage väger väger ju nästan 3,5 kilo medan hon bara väger 2,5. Tänk vilken skillnad det kan vara :)
/ Anna och Tage
#12 ja det kan det verkligen vara! När jag hämtade min första hund så fick vi med oss valphalsband av uppfödaren och när jag skulle hämta min andra så tänkte ja "Ja men jag har ju valphalsbandet gud va bra" Och när vi är hemma är det alldeles för stort så då fick han ha kanin sele ist haha