Eukanuba VS Royal..
Hej alla havanais ägare! Min havanais hane som är strax över två år har alltid ätit Royal. Han är ganska finlemmad i sig själv men det skulle inte skada om han gick upp några hekto i hullet om man säger så.. Han är ingen gam direkt heller på fodret idag. Nu har jag precis fått hem en valp som är uppfödd på Eukanuba. Funderar på att byta till det märket istället? Vad är er erfarenhet av fodret, fördelar och nackdelar. Skillnader mellan fodren för er som har erfarenhet av båda osv.. Mycket tacksam för svar! 😊
Jag har också Eukanuba till min valp. Han verkar må bra av det, fin i pälsen och fint bajs (haha). Vet däremot inte om jag kommer att fortsätta med det eller ej, fick detta foder då jag köpte honom :)
/ Anna och Tage
Blogg: annasthlm.blogspot.com 
Personligen så skulle jag inte ge något utav dessa foder, men det kanske inte är svaret du vill ha 😉Tycker det är onödigt dyra foder med tanke på innehållet (dels lågt köttinnehåll och många onödiga tillsatta ingredienser) Har själv använt eukanuba, nutra nuggets och andra reklambaserade foder och jag tycker pälskvalitén varit försämrad om man jämför med andra foder jag använt, plus att de har bajsat mycket oftare och mer.
Vi kör Magnusson Meat & biscuit och båda hundarna älskar det fodret. Tycker det är helt okej innehåll, och vi använder detta tills vi hittar en återförsäljare av färskfoder. Då kommer vi köra 50/50 färskfoder/torrfoder.
Så jag råder dig att kika på andra foder också 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#2 Har hört mycket gott om Magnusson, ska kika på det då mitt foder är slut :)
/ Anna och Tage
Jag skulle inte ge något av dem, varken Eukanuba eller Royal är några bra foder, dåligt innehåll och dessutom på tok för dyrt för sitt innehåll. Många hundar får diverse problem av dessa foder.
Själv ger jag min hund Brit Care lamm &ris, bra och prisvärt foder. Standardt är också ett bra torrfoder.
Vad ska man tänka på då man väljer foder? Vad SKA det innehålla och vad ska det absolut inte innehålla?
/ Anna och Tage
#5 Kan rekommendera dig att läsa denna artikel:
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se