Bichon iFokus

Bichon

Etikett: pälsvård
Läst 4837 ggr
tokmaja78
0

Förslag på bra schampo och balsam.

Hej! Ni som aktivt ställer ut era hundar vilka produkter använder ni och kan rekommendera för att få den bästa pälskvalit'en? Mycket tacksam för tips! Det gäller rasen Bichon Havanais kanske sk tilläggas! :-)

tjoopa
0

Vi använder Bio-groom åt våran havanais Elvis 🙂 Vi har tidigare använt Espree som han blev väldigt glansig och fin i pälsen av men han kliade sig så frenetiskt så vi bytte. Är väldigt nöjd med Bio-groom, milt men samtidigt får han fin päls 👍

Vi är dock lite sugna på att testa K9 som har aloe vera i sina produkter, har hört att dem ska vara vårdande men samtidigt ge väldigt glansig päls 🙂

tjoopa
0

Glömde ett märke föresten 🤪

Har prövat att beställa hem Plush Puppy också. Fick väldigt glansig päls med bra tyngd men fick en hund som höll oss vakna hela natten då han kliade sig som en tok :( Så tyvärr funkade det inte så bra, synd för pälsen blev så mjuk ❤️

tokmaja78
0

Beställde Jean Paul pet schampo och balsam nu. Den har många rekommenderat mig. Den innehåller aloe Vera och är bra då den är snäll mot hundens hud..

tjoopa
0

#3 Du får gärna återkomma med vad du tycker om det märket 🙂

tokmaja78
0

#4 absolut! 😊

MickiEk
0

Jag använder plush puppy på min och det funkar jättebra! Pälsen blir mjuk, glansig och får en lagom tyngd! Är jättenöjd! Har även provat Chris Christiansen som va jättebra oxå! www.plushpuppysweden.se

LinaK
0

Espree rainforest använder jag, tycker att pälsen blir jätte mjuk och fin av det schampot och balsamet. Luktar gott gör det också 🙂

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se