Agility
Tänkte bara höra om någon av er tränar agility med sin hund? Tycker det verkar roligt. Går ni kurser eller tränar ni bara på gården?
Hade tänkt börja träna hemma på gården för skojs skull. Förut kunde man köpa billiga agilityhinder på rusta, men de verkar inte finnas längre?
:)
Jag och Athos kör agility! Vi har inte gått kurs, men jag har läst böcker och så har jag fått hjälp av en kompis som gick på kurs. Vi är oftast på Brukshundsklubben när vi tränar🙂
#1 jaha vad roligt :) Ja, vi är också med i brukshundsklubben så dit skulle vi också kunna fara och träna.. :)
#2 Det är jättebra att träna på deras banor tycker jag, då slipper jag bygga egna hinder😇
#2 Ja faktiskt! Men jag tycker det är lite synd att rusta inte längre säljer sina billiga hinder..
Men Deewa vågar verkligen inte gå igenom tunneln, inte ens med hennes favorit godis (korv) i tunneln. Något förslag hur vi ska träna?
Jag och Rasmus tränar här hemma med hinder som vi själva har byggt, bl.a A-hindret, balansbom och gungbrädan. Sedan har vi köpt slalompinnar, tunnel med släp och en kort vanlig tunnel på Rusta. 🙂
#4 Jag gjorde så i början att jag gick före igenom tunneln (haha) och han följde då efter och lärde sig att det var inget farligt alls! Så gjorde jag även på tunneln med släp.
Knöka ihop tunneln så att den blir bara en tjock ring, och var superduperkul på andra sidan! Och öka tunnelns längd eftersom. Eller gör som #5, det tycker jag var en bra metod😃
#6 Tack för förslagen! :)
Såg nu att Rusta fått tillbaka sina agilityhinder! Har redan köpt ett.
Jag övar agility med Milou, går ingen kur eller nåt men övar där hemma :)
Tränar med Sally (5-åriga Havanais). Har gått kurser men nu tränar vi bara själva på brukshundsklubbens agilityplan. Hon älskar det, blir alldeles tokig när man börjar närma sig stället, och är superduktig :)
Medarbetare på Undulater och Burfåglar