Bichon iFokus

Bichon

Etikettövrigt
Läst 1581 ggr
naddo2
2013-06-25 11:52
0

Allergi - hund

Visst stämmer det att Bichon är en allergihund, som även vissa allergiska människor kan ha?

[Sara-Kpop]
2013-06-25 11:59
0

Det stämmer att den funkar för vissa allergiker som inte klarar av hund raser men det är inget man kan vara 100 % säker på!

Min mamma är allergisk och hon klarar havaniasen utan några problem men för att det inte ska börja klia i näsan på henne så måste hunden badas regelbundet. Vilket inte mig gör ngt då jag tkr dom luktar goare och får finare päls vid regelbunden badning jag brukar bara min 1 gång i veckan men varannan går också bra!

Sedan att man har ett allergi fritt rum är inget fel (för den allergiska då) så kroppen får vila ex sovrummet så får man ex 8 tim vila från det. 

Sedan har vi själva märkt att det finns raser som sägs vara allergi vänliga som inte funkat för oss och sedan har det varit en annan ras som funkar super bra men den räknas inte som allergi vänlig.

Det som jag har lagt märke till är att här funkar de hundar med "mer päls" bättre än dem med kort små hårstrån.

Men detta kan vara väldigt olika från person till person!

kicmat
2013-06-25 16:25
0

Vi har en havanaise och jag är allergisk mot både hund o katt. För mig fungerar det toppen, har aldrig känt av Joy. Hon sover i vår säng och ligger i soffan trots vi hade bestämt att hon inte skulle få vara där men ack det höll inte. Badar henne ca 1 gång i veckan, så här funkar det bra.

naddo2
2013-06-25 18:01
0

#1 #2 Tack, min pappa är allergisk så jag ville vara säker på det om det faktiskt stämde =) Tack!

[Teddies matte]
2013-06-25 21:00
0

Nej, det finns inga allergivänliga hundar, allt beror på personen ifråga.

Testa er fram, besök flera hundar av rasen ni är intresserad av, både valpar och vuxna hundar, försök även få låna hem någon en liten tid för att se hur det känns.