Bichon iFokus

Bichon

Etikettavel
Läst 2377 ggr
hejsansvejsan123
0

Avels hane sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vi skulle vilja låna en bichon mix eller en liknande ras till våran tik som vi vill ta valpar efter då hon är super fin och har ett super bra temperament.

Vi söker en hane som är snäll, inte för "skällig" och lugn.
Syftet med valparna, är att vi vill ha avkomma efter våran fina hund.
Hunden ska finnas i närheten av Stockholm.

/ hejsansvejsan123

[Sara-Kpop]
4

varför blanda raser? fattar verkligen inte det…

LucyLove
0

Vilken/vilka raser är tiken? :)

hejsansvejsan123
0

Hon är en parson russel 🙂

/ hejsansvejsan123

MickiEk
4

Varför vill du inte ta valpar med en parson-hane då?

Frida B
1

Dock kommer ni inte få likadana valpar som föräldrarna, bättre och snällare för hundarna att köpa en renrasig valp eller en omplacering :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Sara-Kpop]
6

Varje ras är avlade för ett ändamål och med specifika egenskaper   varje ras har även speciella sjukdomar. Men om du börjar blanda hit och dit vet du inte vad du får. Sedan kan du inte kolla sjukdomar bak i släktet som du kan med renrasiga på SKK hunddata.

Om jag hade varit som dig hade jag satsat på att hitta en frisk och trevlig parson kille. Då fortsätter vi att bevara våra renrasiga hundar och sedan vet du mer vad du får. Sedan är det en del andra saker du ska tänka på tkr jag:

• Är du verkligen redo för detta? Har du tiden och kunskapen som krävs? Även ekonomin! 
  • Är min tik lämplig för avel?
  • Hälsoundersök båda föräldradjuren och kolla så det inte finns några ärftliga sjukdomar bak i släktet.
  • Läs på en massor!
  • Ta kontakt med uppfödaren och andra kunniga uppfödare som kan hjälpa dig! (både för att hitta rätt hane, du kanske behöver hjälp när valparna föds? Eller om det skulle uppstå några problem? även vid försäljning så du får trevliga familjer till valparna)
  • Försäkra sig om att det finns köpare till valparna.(så du inte sitter några månader efter med flera valpar kvar.

Detta är mina personliga åsikter! Om du verkligen är redo och kan allt så önskar jag dig lycka till🙂 Men som sagt hade jag satsat på renrasig!

hejsansvejsan123
2

Vi har bestämt oss för att para vår hund med en parson Russel, då jag också tror det är bättre. Det är många som är intresserade av valparna. Vi har tänkt igenom det här noga.:)

/ hejsansvejsan123

LinaK
1

#7 Klokt val 🙂 Låser din tråd.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Inlägget är låst för nya kommentarer