Annons:
Etikettomplacering
Läst 13844 ggr
hugohugge
5/5/19, 4:40 PM

70%-ig omplacering. Underbar Bichon Havanais hane.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla fina ägare av dessa underbara hundar.

Jag som skriver heter Anna och är tillsammans med mina föräldrar ägare till en 5-årig pojke vid namn Hugo, vi kallar honom Hugge då han älskar mat samt att delta vid tillagning. Hans favoritplats är antingen på en stol vid köksbänken eller i knät i soffan. Det är av väl genomtänkta skäl som vi efter fem år nu ber om förstärkning. Mina föräldrar ska flytta utomlands och jag kan inte ta honom på heltid. Vi förväntar oss inte att få ha honom på tredjedelstid (vilket hade varit ultimat) men vill ha möjlighet att efter överenskommelse ha honom någon helg då och då. Det gör att vi i första hand söker någon inom Storstockholm (vi bor i norra sthlm). Dock vill vi veta om er eventuella andra "intressenter" boendes in närheten av E4:an mellan Stockholm och Skåne för övervägande. 

Vi planerar att stå för Hugos kostnader gällande mat och hundförsäkring och vill gärna fortsätta vara "ägare", känns för jobbig annars. Dock kommer behovet vara livslångt och då vi är säkra på att han hamnat helt rätt kanske det känns annorlunda. Han är idag inte kastrerad men det kan vi ombesörja om det upplevs nödvändigt. Han skäller inte när det ringer på dörren och heller ej på människor men däremot på hundar han inte känner. 

Berätta om er själva och hur er erfarenhet gällande vovvar ser ut. Vill veta hur han kommer ha det på dagarna och hur er livssituation ser ut generellt gällande barn, arbetstider och boendemiljö. 

Det är med tungt hjärta denna annons publiceras och vår prio är att han får det bäst då han är en underbar hund och det moraliskt sett känns helt fel men tyvärr nödvändigt i mitt läge som skiftarbetande ensamstående mamma.

// Anna (erik och margareta)

Annons:
katti_au
5/8/19, 5:55 PM
#1

Hej Anna och Hugge! Vi är en familj i Sthlm som längtar efter att få utöka familjen med en havanais och skulle inte ha ngt emot att ta emot en vovve i samma ålder som Hugge! Undrar lite över detta m att ni vill kvarstå som ägare - är det för att kunna ta tillbaka honom om läget ändras hos er?

Doris&Lars
5/13/19, 3:19 PM
#2

Hej Anna, Hugos matte!
Vi är ett pensionärspar i Skåne som tror att Hugo skulle passa perfekt med oss. Hur skulle vi kunna få kontakt? Vi vill så klart vara helt överens om villkoren innan. Vi vill ju ha en livslång relation och en riktig kelgris att älska, sköta om och ha kul med. Det är inte utgifterna vi är rädda för.  Vi har tid för Hugo och en fin miljö i en by på landet, och vi tror att han är i en perfekt ålder för oss, vi är nämligen 68 och 73.
Ser fram emot ditt svar!
Doris & Lars

Annaohr
6/19/19, 6:45 PM
#3

Hej Anna, Vet inte om detta fortfarande är aktuellt? Vi är en familj med 2 barn, 6 och 9 år som bor i en villa i Sollentuna. Själv är jag uppvuxen med hund och mina föräldrar har 2 hundar. Hör gärna av dig om det är av intresse så skulle vi kanske kunna komma och hälsa på. /Anna

Tulldahl
7/6/19, 12:08 PM
#4

Hej Anna!

Vilken ögonsten ni har<3 Vi söker med ljus och lykta efter en vuxen Bichon som vi gärna delar med er eftersom det är så stort och viktigt åtagande.

Vi, jag, Nicklas och barnen Axel 11 år och Hugo (!) 9 år i Stockholm (Nacka). Vi älskar djur och natur och har landställe i skärdgården.  

Hör gärna av dig så kommer vi och hälsar på!

Hälsningar från oss

hugohugge
7/18/19, 1:20 PM
#5

Hej Doris&Lars Har inte förstått att jag fått svar. Vet inte hur man svarar här.. finns ingen ”svaralänk”. Om ni finns var så vill vi gärna prata med er:)

mattissonmargareta@gmail.com
#6

Hej!

Jag vill gärna komma i kontakt med familjen Tulldahl, som svarade på Annas inlägg,  så att vi kan träffas och eventuellt dela på Hugo, vår fina lilla bichon havanais.

Vänligen / Margareta 070 3417166

Annons:
Vixxen
7/19/19, 2:30 AM
#7

Vilken sötnos!

hugohugge
8/7/19, 5:37 PM
#8

Hej

Denna annons är fortfarande aktiv och jag har nyss uppdaterat den lite. Vi är fortfarande intresserade av er som anmält intresse på denna men då tiden gått förstår vi att saker kan ha förändrats så nu har vi en nypublicerad variant där vi lagt till några fler önskemål samt även poängterat att Hugo inte gillar andra okända hundar. Så har ni fortsatt intresse så kika på den nya med kontaktuppgifter till mamma och pappa. // Anna

Angeluca
9/14/19, 3:11 PM
#9

Hej! Vilken sötnos! Jag lever tillsammans med min familj i Vallentuna, norra Stockholm, och kan glädjeligen "hjälpa till" med Hugge! Har en 10årig dotter som är synskadad, och hennes högsta önskan de senaste åren har varit att "få en hund". För tillfället är jag långtidssjukskriven, men när jag "väl börjar jobba igen", finns som sagt en 10åring samt en 15åring och en 16åring som älskar djur och hjälper till med promenader/sällskap/umgänge/lek osv. Jag är säker på att vi kan komma fram till ett upplägg som passar oss alla (er och oss) angående ägandeskap osv. Träffar Er och Hugge gärna för vidare samtal! Mvh Angelica med familj (tel: 0735365852)

Gösta Jansson
10/7/19, 7:06 PM
#10

Hej vi är ett pensionärspar från Sundsvall, vi har i år sålt vårt hus och flyttat in i en lägenhet. Vi behöver nu någon att bry oss i och som även ställer krav på oss, någon som ser till att vi inte blir i tv soffan för mycket när vi är hemma. Vi är mycket rörliga husbil och natur. Vi söker en han hund som är rumsren. Vi har erfarenhet av hund sedan tidigare. Vi ser fram emot positivt svar. Vänligen Gösta och Ingmari gostaingmari@live.com.

Jennifer84
11/24/19, 11:16 PM
#11

Hej Anna, föräldrar och Hugo! Jag heter Jennifer, är 35 år och bor i centrala Malmö. Jag har erfarenheter av en liten bichon havanais då jag tidigare passat en liten Ester via appen dogbuddy, (numera Rover). Jag blev blixtkär i rasen och är nu på jakt efter en egen att hålla kär! Hugge får hjärtat mitt att smälta! Jag pluggar just nu till kriminolog så jag har massa tid för en hund, min man är frilansande fotograf med perioder av ledigheter och jobb. Hos oss får Hugo ömhet, kärlek och massa roligt! När studierna avslutas planerar jag att arbeta på ett ställe där man välkomnar hundar. Hugo behöver sällan vara ensam hemma då nästan alltid nån av oss är hemma. Vi älskar promenader, att träna och jag är sugen på att lära Hugo nåt extra! Agility, lydnad eller liknande. Tveka inte att höra av er! Vill mer än gärna dela finaste buskabraten Hugo med er! Med vänlig hälsning, Jennifer mattsson.jennifer@hotmail.se

N
2/23/21, 1:52 PM
#12

Hej!
Min mor är en pigg pensionär som är mkt hundvan. Hon har haft hund hela sitt liv. Hon är änka sedan några år tillbaka och bor nu ensam i ett radhus med trädgård i ett lungt område utanför Linköping i Östergötland.
Hon önskar ta över en vuxen Bichon Havnais.
Hör gärna av Er!
nina.persdotter@outlook.com
//Vänligen Nina🌸

  • Redigerat 2/23/21, 1:55 PM av NinaPersdotter
UlrikaD
2/23/21, 4:07 PM
#13

#12 Annonsen är 2 år gammal.

Annons:
M
2/26/21, 3:00 PM
#14

#0: Hej har ni kvar Hugge? Jag är ensam pensionär som var tvungen att ta bort min älskade Lövchen kille i oktober 20 han blev 10 år. Jag bor i lgh i Öregrund här är lugnt o skönt med mycket grön natur att promenera i. Vad gäller allt praktiskt går allt att ordna. Jag betalar naturligtvis mat men vill ni ha kvar ägandet måste ni ju stå för försäkringen. Nu hoppas jag att ni har honom kvar och att vi kan komma överens. Jag har mitt ena barnbarn 22år o min bror i Enskede så nu när jag fått min vaccination kan jag resa till Stockholm. Vänliga hälsningar Gunilla Mazetti-Nissen maznissen@gmail.com 0703343069

Upp till toppen
Annons: