Annons:
Etikettmånadens-bichon
Läst 10720 ggr
kicmat
1/24/10, 1:40 PM

Löptikar o deras bekymmer

Vår Joy har börjat löpa. Det är hennes första löpning, första veckan så kissade hon oftare än en hanhund men annars inget speciellt. Nu är hon på andra veckan "höglöp". Vaknade i morse av att hon satt o darrade i sängen, hon gick ut o kissade och kom in med en otroligt sorglig min. Kollade febern o hon hade 39,2. Orolig som man är så ringde jag Djursjukhuset, men eftersom hon inte var akut dålig så tyckte dom vi kunde avvakta ett tag. Lite senare så gick vi ut på den vanliga promenaden och då var hon i stort sett som vanligt, svansen på ryggen o spänst i stegen. Hon äter o dricker men jag kan se att hon inte riktigt är som vanligt. Brukar era tikar bete sig konstigt när dom löper?

Annons:
Emma-U
1/24/10, 8:53 PM
#1

Oj oj oj, var ska jag börja?!? Flört

Tyra hade sitt första löp i september förra året och jag har aldrig varit med om en märkligare hund. Hon pendlade mellan att vilja vara ifred i stort sett hela tiden till att i nästa sekund vilja ligga så nära nära - helst ovan på - en som möjligt..
Hon gick också runt och skvätta/markerade överallt och hade fullt upp med att avvisa alla hanar som sprang efter henne..
Jag vet inte om hon hade någon feber under sina veckor, tänkte aldrig på att kolla det eftersom jag visste att hon skulle bli konstig i och med löpet..

Vissa dagar sov hon sig rakt igenom medan hon andra dagar var med överallt och när inte vi underhöll henne så underhöll hon sig själv genom att leka med några leksaker..

Nu är det snart dags för löp nummer två, vi får se hur hon tacklar det.. Det är inte helt omöjligt att att vi kastrerar henne om hon inte mår bra av det.. Hon blev väldigt skendräktig och det var värre än när hon löpte.. Det var som att gångra alla underliga beteenden under löp-tiden med tio = skendräktigheten!

Inte kul, men det gick över efter många om och men..

Lycka till! Glad

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

kicmat
1/24/10, 9:26 PM
#2

Tack för ditt svar, det känns bättre när man få höra hur "tokiga" dom kan bli. Man börjar ju undra när dom inte är som dom brukar. Idag så har hon sovit i stort sett hela dagen, visserligen så har hon ätit o druckit men inte i den vanliga takten. Får väl se hur hon är imorgon. Det ska bli spännande att se hur skendräktig hon blir, vi får väl hålla tummarna att det inte blir så jobbigt för henne.

Ha en trevlig kväll

destroyed
1/25/10, 9:58 AM
#3

Hahaha min tik löper och hon är inne i höglöpet nu. Kan ju säga att hon lyssnar inte alls på ett ord man säger och hon verkar inte förstå varför killarna springer efter henne hela tiden… Även fast hon är i höglöp…

Emma-U
1/25/10, 2:11 PM
#4

#2 Det pendlar lite fram och tillbaka, de är väldigt märkliga under denna tid så det är bara att hålla ut Flört
Alla tikar blir inte skendräktiga, men jag har en aning om att de flesta blir det på ett eller annat sätt.. Vissa mer än andra, men det ska bli intressant som sagt.. Håll oss uppdaterade över hur det går för henneGlad

#3 Det känner jag igen! Efter att ha testat så fick Tyra inte alls gå utan koppel under tiden hon löpte - hon lyssnade inte för fem ören när vi var ute och gick, så det var bara på med kopplet!

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

LinaK
1/27/10, 1:50 PM
#5

Ja när man kommer till detta med löp är man himla glad att man har en hane Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Upp till toppen
Annons: