Annons:
Etiketthälsa-sjukdom
Läst 1017 ggr
beckare
2016-11-15 03:39

Göra tillsammans den sista tiden

Min bichon är 16 år och har mycket problem med att hålla tätt. Han har svårt att finna ro och går runt o piper mycket. Snart är det nog tyvärr dags att avliva honom. Vad har ni för tips på fina saker man kan göra tillsammans innan det är slut?

Annons:
nickiee
2016-11-15 05:23
#1

ta ett kiss prov innan kan ha uvi eftersom den går runt å piper kan ha ont .om ej så gör allt den tyckt va kul

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

LinaK
2016-11-15 15:12
#2

Ja har du varit till veterinären med honom? Kan ju vara något som gör att han har ont. Då brukar man ju sätta in smärtlindring för att hunden ska få ett drägligt liv den sista tiden. Tror du vet bäst vad din hund gillar. Hundar är ju så olika. Gillade han att bada, vara i skogen, träffa någon speciell hundkompis. Men jag tror mestadels att det handlar om att man som ägare vidare extra kärlek och myser extra mycket med en gammal hund. Ge lite extra gobitar som varit favoriten tidigare. Hoppas allt går vägen med din hund och att han får en fin sista tid.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

beckare
2016-11-17 02:32
#3

Tack båda två för svar! :) Aa, han har varit hos veterinär. De trodde först att det kanske var överaktiva binjurar, eftersom det kan leda till förhöjda stressnivåer, törst och kissnödighet. Men medicinen mot det hade ingen inverkan. Det var smått förhöjda värden av kalium(?) kalcium(?) i blodet och det kunde tyda på nån form av tumör. Så han undersöks, men vet inte felet än. Ja, ni har nog rätt. Han gillar att nosa i skogen och korv, så det blir nog lite sånt då :) Tack!

beckare
2016-11-17 02:33
#4

(han fick antibiotika mot uvi efter första veterinär-besöket med)

nickiee
2016-11-17 07:48
#5

ok lycka till å ha det skojigt nu .

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Upp till toppen
Annons: