Annons:
Etikettbeteende
Läst 2124 ggr
Pluttismamma
2016-03-27 23:54

Kissar inne på natten

Hej! Vår Bichon-kille är snart 10 mån gammal. Han har varit rumsren ganska länge nu. På senaste tiden har han dock börjat kissa inne på natten! Han sover i vårt sovrum, så det kan ju inte bero på stress eller att han är ledsen. Vi går självklart ut med honom det sista vi gör på kvällen och det första vi gör på morgonen. Med tanke på att han varit rumsren tidigare så bör det ju inte bero på att han är nödig så att säga.. Är det någon som har något råd?? Med vänlig hälsning, Åsa

Annons:
[Petra Johansson]
2016-03-28 00:03
#1

Du borde list ut  varför han  kissar och sen kan du försöka ändra på det och fixa till det så hanmår bra.

LinaK
2016-03-29 18:13
#2

Kan ha med att han börjar bli könsmogen. Då kan hormonerna spöka lite och dom kan få för sig att gå tillbaka i "gamla spår".  Ha tålamod och gå ut med han som ni gör, kanske begränsa hans område så att han inte har tillgång till större ytor på natten (menar absolut inte att han ska vara i bur eller något trångt utrymme)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Irmaby
2016-05-18 18:54
#3

Min lilla kille gjorde likadant för någon månade sedan och jag tog ett urinprov och lämnade till veterinären. Det visade sig att han hade inflammation i urinvägarna. Fick Uri-flex och Metacam sedan blev det bra!

Upp till toppen
Annons: