Annons:
Etikettpälsvård
Läst 1783 ggr
runstenen
2015-09-30 19:50

Badkar

Hej!  Jag undrar hur ni gör när ni badar eller duschar er hund? Det finns ett badkar till hundar från Norrprodukter som jag tycker verkar väldigt bra. Det är ju jättejobbigt för ryggen att stå böjd över badkaret om man har lite dålig rygg, man kan ju knappt resa sig upp igen. Skulle vara intressant att höra hur ni brukar göra

Mvh  Margaretha

Annons:
Vovisch nr2
2015-09-30 20:07
#1

Har alltid Pixie i badkaret när jag tvättar henne. Har i en halkmatta från Jysk så hon inte ska halka. Får själv inte ont i ryggen av att stå böjd över badkaret så det har aldrig varit ett problem för mig. Men om man har problem i ryggen så tycker jag inte att man ska tveka på att inverstera ett sådant upphöjt badkar. Onödigt att slita på ryggen när det finns en lösning. 👍

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Fruktzallad
2015-10-01 17:19
#2

Vi har också en halkmatta i badkaret så hunden står bra utan att halka. Sen så står jag ibland på knä med kudde under knäna, eller så sätter jag en stol bredvid kanten på badkaret och kan sitta ner - så det går bra. Men de som jobbar med att trimma och bada hundar har ett sånt badkar som som du nämner. De måste ha en bra arbetsställning när när de jobbar så många timmar.

Heart
2015-10-01 18:53
#3

Jag har en badbalja som egentligen är en balja för att göra rent trädgårds saker. Den är 35x30x14 cm stor. Den ställer jag i badkaret och fyller med vatten, det är ju ben och mage som brukar vara smutsigast så då löser det värsta upp sig. Sedan sätter jag mig själv i badkaret på en barnpall (en turkos som är köpt på ikea och som småbarn använder för att nå handfatet) Fungerar alldeles utmärkt och jag slipper stå böjd.

LinaK
2015-10-06 16:41
#4

Just nu har vi bara dusch så får tyvärr duscha honom på golvhöjd vilket INTE är bekvämt för ryggen. Men när vi flyttar till hus får vi hitta någon annan lösning.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

JonnaCecilia
2015-10-31 20:55
#5

Jag har en badkarsbräda, som jag alltså sitter på när jag duschar pga rörelsehinder, den brukar få vara Alizzas duschbräda med, så hon står på den och jag sitter på en stoppad fällstol jämte badkaret :) Pga min funktionsnedsättning så fick jag min bräda från arbetsterapeuten men det finns att köpa.

ikafika76
2015-11-08 08:17
#6

Hej, Nu har jag ju än så länge bara en valp, Mollie är 5 månader, men jag har en barnbadbalja från IKEA som jag har på strykbrädan i tvättstugan. Den har inbyggd halkmatta och det blir i bra arbetshöjd. Sen har jag kopplat ett duschmunstycke till kranen och det funkar toppen!

Annons:
runstenen
2015-11-08 18:31
#7

Hej!  Det var ju ett jättebra tips. En sån badbalja skall jag också köpa på Ikea och koppla en duschslang till kranen. Så kan jag stå rakt, utan att förstöra min rygg :-)

Halcyon
2015-11-11 13:50
#8

Ja att böja sig över ett badkar är inte ett tips om du har ryggproblem! Jag har aldrig haft problem med ryggen men får alltid ont efter att jag badat min hund.

we're always chasing that paradise

Upp till toppen
Annons: