Annons:
Etikettbeteende
Läst 4206 ggr
aajjeee
7/2/15, 5:27 PM

Hur var eran valp första tiden?

Vi har hämtade våran Bichon Havnais-tik för ca 3 veckor sedan och det har gått bra med allt! Hur var era valpar hämtning till ca 4 månader, dock så är ju detta väldigt individuellt men skulle vara roligt att veta! Lägg gärna ut en bild på eran hund, skulle vara kul att se! Ni med andra hundraser får också gärna svara men detta var riktat mest till Bichon ägare då jag själv har en Havanais.

Ni får gärna kolla in min och Isas blogg: http://isathedog.weebly.com
Vi ses kanske där? ;)

Annons:
Fruktzallad
7/2/15, 8:28 PM
#1

Bilden jag har här och på min sida visar hur min havanais såg ut vid 12-16 veckor ungefär. Vad är det du vill veta? Hon var som valpar är mest. Energiska. Äter och tuggar på allt. Glada. Pigga. :-)

Vovisch nr2
7/2/15, 9:11 PM
#2

Pixie var väldigt lugn första kvällen, jag hade räknat med att jag inte skulle sova en blund på natten men så blev det inte skönt nog. 🙂 Sedan har det bara varit fullt ös och valptiden gick väldigt fort känns det som nu i efterhand. Har själv en uppfattning  som att bichonvalpar är relativt  enkla att uppfostra , lagom energi, blir rumsrena snabbt och lär sig fort vad man får röra och inte.  Eller är det bara jag och de jagg pratat med som har haft "tur" med det? : )

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

JuliamRocky
7/3/15, 9:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Rocky sov från kl nio på kvällen till halv nio på morgonen första dagen. Han var 11veckor när vi fick hem honom. Liksom andra har svarat så gick valptiden fort. Han blev rumsren fort o var pigg och glad.

JonnaCecilia
7/6/15, 5:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Alizza är busig, tuff, modig, mammig, mysig, bitig och helt underbar ;) full fart framåt och sen tar energin slut och hon sover. Jättejättego, och charmar alla. Bolognese :)

Upp till toppen
Annons: