Annons:
Etikettdin-hund
Läst 1264 ggr
trapstile
2015-06-28 20:24

Markering?

För ca 24 timmar sedan  tog min mamma,efter överenskommelse, grannens Bichon som inackordering. Grannarna blir borta en månad på semester. Både jag och min mamma har erfarenheter av stora hundar så det här är något nytt. Vi har läst att Bichonen ska vara väldigt lättlärd och klipsk. Men under första dygnet har han gått och pinkat överallt. Han är tre år och ingen valp!

Vi är rådlösa och undrar är Bichonen sådan??? Vad gör vi under denna månad???

Annons:
Heart
2015-06-29 20:41
#1

Så tråkigt för er. Har ni egna hundar också? Hoppas att det bara var en tillfällighet.

När vi skaffade vår valp för två månader sedan så hände det en del olyckor inne. Den äldre hunden som aldrig gör sina behov  inne och som  var torr väldigt snabbt började att markera där hon kissat. Han kissade t.o.m i sängen en gång fast hon inte kissat där. Nu sker toabesöken utom hus och problemet har upphört.

LinaK
2015-06-30 17:03
#2

Kan vara miljöombytet som gör att hunden ni är hundvakt åt markerar inne, vissa hundar reagerar på det viset och det är inte typiskt bichon raserna 🙂

Jag hade begränsat hunden till ett rum i början, alltså det rummet ni är i. Där har ni bättre koll på honom och ser ni att han börjar vanka runt och ger antydan till att lyfta på benet så säg åt hunden. Är den rumsren och så pass gammal så ska man kunna säga till den. Hjälper det inte hade jag försökt göra nått typ av hanhundsskydd, finns även att köpa på djuraffärerna. Sen kanske ni får gå ut med honom lite oftare nu i början han är hos er.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

trapstile
2015-07-03 17:05
#3

Nä, vi har ingen/inga egna  hundar just nu. Inga av våra har nånsin gjort inne när de var senast 1 år. Så det här var nytt!!!

Tack för tipset. Det blev hanskydd.😉

Upp till toppen
Annons: