Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 5308 ggr
Vovisch nr2
6/12/15, 6:48 PM

Har era hundar sommarfrilla?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tvättat och klippt Pixie idag, jag tror aldrig hon har varit såhär korthårig förut men jag tror det kommer blir bra tillslut. Är bara huvudet kvar (bilder kommer när jag klippt formen på hennes huvud). Har ni eller ska ni klippa era bichoner korthåriga nu när sommarvärmen är här? Posta gärna bilder!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Annons:
[SaCas]
6/12/15, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag klippte vår havanais igår med sax vilket tog sjukt lång tid och var svårt att få jämnt haha! Men efter ett tag kände jag mig någorlunda nöjd. Hur gör ni? Klipper med sax eller trimmer? :)

Sussilago
6/13/15, 8:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Så här trimmade vi vår Bichon Havanais på salong. Jag lät svans och öron vara. Resten klipptes till ca 2-3cm med trimmer.

Fruktzallad
6/13/15, 3:15 PM
#3

Jag klippte Bonnie igår med sax just för hon flåsade ihjäl sig av all päls när vi var ute och busade. Hon är SÅ korthårig och jag har inte ens tagit en bild på henne för jag måste vänja mig själv först. Men hon är glad, nöjd och mycket svalare. Sen så växer det ju ut snabbt också.

Vovisch nr2
6/13/15, 3:54 PM
#4

#1 Klipper min hund med sax, tar dock väldigt lång tid. 🥵

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Vovisch nr2
6/13/15, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Resultatet! :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

JonnaCecilia
6/13/15, 11:29 PM
#6

Än så länge har ju Alizza valppäls, men nästa år blir det säkert lite kortare ;) Hon fick dock sitt första bad idag! (eller, mitt första egentligen, hon har badat hos uppfödaren). Hon såg ju bara sååå pytteliten och ynklig ut näst hon var helt genomblöt. Fick ingen bild på det tyvärr, försökte att inte skratta för mycket bara! Hon såg ju ut som en lite rosa dränkt råtta ;D filmade och tog bilder sen, när hom var handdukstorkad och frenetiskt försökte torka sig genom att springa runt som en tok och gnida sig på allt. Vi gick ut med ett stort tjockt överkast och låg på gräsmattan i solen så hon fick torka ordentligt! Bättre att hon torkar sig på överkastet än på parketten och soffan! Ska försöka lägga upp nån bild i hennes bildtråd imorgon!

Annons:
Fenix_Chicci
6/19/15, 4:11 PM
#7

Ska klippa ner Malva för första gången idag eller imorgon, är sjukt nervös hahha, älskar hennes långa päls men det är för mycket jobb att hålla ordning på den och hennes bästa måste komma först! Sally klipper vi regelbundet, nu börjar hon bli väl långhårig så hon ska också få sig en sommarklippning snart så hon kan bada utan att få eksem som hon fick förra sommaren pga att pälsen var för lång och tog tid att torka helt (hon har jättetjock päls).

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

tjoopa
7/13/15, 1:46 AM
#8

Både Elvis och Harvey kommer att få sommarfrisyr nästa vecka… Har alltid sagt att jag aldrig kommer att klipps ner dem men sedan våran son kom i slutet på april hittar jag helt enkelt inte tiden att sköta pälsen som den bör :( Så nu får badtokiga Elvis bada bäst han vill utan att spendera timmar på trimbordet och i duschen. Och Harvey stackarn har blivit så sjukt knottbiten att han fick en inflammerad tass som behövde rakas så även han får ny frisyr… Så trots att mitt hjärta blöder går hundarnas väl före min önskan att ställa ut :) Vi får göra ett nytt försök när pälsen kommer igen.


TypisktMaria
8/22/16, 12:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Min lilla Bichon frisé mix får också lite sommarfrilla. Klipper också enbart med sax så det är nog många som skulle svimma om de synade honom nära (A) haha.  Tur att de är fluffiga så att det inte syns på långt håll att det är lite ojämt klippt hahaha ( skyller på att jag bara klippt ned honom 2 ggr) . Har inte ägt honom så länge :P

Följ oss på
Blogg: Bobbys blogg
Instagram: Bobblius

Upp till toppen
Annons: