Annons:
Etiketthundprylar
Läst 5430 ggr
runstenen
2015-06-03 13:16

Bärväska att ha på magen

Vilka olika tillfällen kan ni komma på, där man kan bära sin lilla hund i en väska på magen? Jag har hittat en fin på Bamses Bollar, men måste tänka efter om jag verkligen kommer att ha användning för den. Vill ju inte skämma bort hunden, så att den inte vill gå.

Annons:
Vovisch nr2
2015-06-03 15:29
#1

Kanske om man går på långromenad med valp eller om det är väldigt högt gräs, eller om man någon gång tar med hunden till stan? 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Heart
2015-06-03 21:16
#2

Jag köpte en väska där jag har Tuss på magen då vi går på promenad varje morgon, annars hade inte Xavi fått sina promenader. Det går jättebra, ibland kan hon gnälla lite men jag har ett ben med mig som hon kan gnaga på. Tror inte risken är stor att hon skulle bli lat och inte vilja gå. De senaste veckorna släpper jag henne när vi är en liten bit hemifrån så hon får gå själv, ett bra sätt att koppelträna också.  Jag är mycket nöjd med min väska.

runstenen
2015-06-04 14:27
#3

Hej!  Hur gammal är Tuss?

Heart
2015-06-04 15:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

3 1/2 månad och ca 2. 5 kg.

runstenen
2015-06-04 20:16
#5

Så söt hon är. Jag kan knappt vänta tills nästa år när vi skall köpa en.

LinaK
2015-06-05 15:39
#6

Enda gången jag skulle sätta en hund i en väska är om man har en valp och en vuxen hund hemma. När man går långpromenader med den vuxna kan valpen vara där. Annars tycker jag inte att hundar hör hemma i väskor/burar (mer än vid enstaka tillfällen och undantag då) :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Heart
2015-06-05 17:37
#7

Det finns massor av modeller idag. Givetvis finns det massor av olika syften till varför man har en hund i en väska. Den jag har är som en öppen ryggsäck, en korg på magen där hunden kan sitta och vara med, titta på det som händer, ta in omgivningen och gå de sträckor som den själv orkar.  Den är inte instängd på något vis. Det är en mycket bra möjlighet för den lilla att kunna få följa med på promenaden och är man ensam på promenaden så finns det inte så många alternativ. Skall man lämna en hund själv hemma så skall den tränas att vara själv, med små steg i taget, så det alternativet finns inte. Den stora hunden får sin promenad och är glad. Jag är som sagt väldigt nöjd med väskan och kommer att ha den tills dess att hon kan hänga med av sig själv på rundorna.

runstenen
2015-06-05 23:32
#8

Ja det är väldigt bra att ha, eftersom valpar inte ska eller orkar gå så långt. Om man själv vill gå snabba motionsrundor så är det ju perfekt att sätta valpen i väskan. Annars hade man ju fått bära den. Eller om man t ex går med stavar, är det också bra. Skulle man t ex gå på loppis kan det ju också vara bra, det är ju inte så lämpligt att ha en liten hund med där som riskerar att bli trampad på i trängseln.

runstenen
2015-06-06 13:51
#9

Heart, var har du köpt din väska till din hund?  Är det kanske någon som har en sådan från Bamses Bollar som man bär på magen? En sådan har jag funderat på att köpa

Heart
2015-06-06 17:25
#10

Köpte min på zooplus, Hunter outdoor bärväska - kangaroo heter den jag har.

runstenen
2015-06-07 10:58
#11

Den ser jättefin ut. Men där på omdömen var det en som skrev att axelremmarna åker av hela tiden, har du också märkt det?  Går det inte att få den lite högre upp så att hunden sitter lite närmre mitt ansikte?

runstenen
2015-06-10 15:43
#12

Det står att den passar en liten hund upp till 6 kg. Tror du att en vuxen Bishon Havanaise klarar det?  Visserligen är det ju mest när den är valp som man behöver den

Heart
2015-06-11 12:15
#13

Banden kan justeras lite men jag vet inte om du kan få den så högt upp som du önskar.  Vet inte om den kommer att hålla för en vuxen hund heller. Upp till 6 kg står det men frågan är om man får så mycket användning för den när hunden är vuxen. Hundrasernas vikt, t.ex. coton de tulear skall vara mellan 4-6 kg för hanar men många väger mer.

Annons:
runstenen
2015-06-11 15:37
#14

Ja men det kan ju ändå vara värt att skaffa en sådan, för man kan ju få användning för den det första året i alla fall

vallhund
2015-06-18 17:32
#15

Barnvagn om hunden är gipsad kan jag tänka mig, speciellt om man även har en äldre o betydligt större hund av t ex bruksvariant.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Heart
2015-06-18 22:14
#16

#15 Kan tro att det är jättebra. Såg att det fanns massor av vagnar "Dogger Stoller" i USA.  Hade aldrig sett något likande förrän i går.

Upp till toppen
Annons: