Annons:
Etikettövrigt
Läst 1622 ggr
Vovisch nr2
2015-05-19 18:59

Vanligaste kommentarena om din hund!

Vilka är de vanligaste kommentarerna om din hund? 

Vilken ras brukar folk gissa att din hund är?  🙂

De vanligaste kommentarerna min hund får är "oj vad söt!", "vad fluffig!" eller "är det ett får?" 🤪

De vanligaste gissningarna på vad min hund är för ras brukar vara Dvärgpudel, Bichon havanais eller Bichon bolognese. Blir ibland lite trött på folk som envisas om att hon är en pudel och det brukar bara vara bichonägare som gissar rätt att hon faktiskt är en Bichon Frisé. Var lite kul en gång när jag gick med Pixie. Det var ett barn på kanske sju år som högt ropade åt sin mamma "titta, vilken söt pudel!",  jag han knappt tänka "nej det är det inte" förrens barnets mamma högt sa ett bestämt "nej, det är inte en pudel! Det är en Bichon frisé!" sedan log hon åt mig och gick vidare. Slår vad om att hon själv har varit bichonägare. 😛

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Annons:
molam
2015-05-19 19:02
#1

Har inte bichon, men hittade inlägget i "Nya inlägg på sajten" så det jag oftast får höra om våra hundar är '*Visk visk* Mamma hunden har inga ögon *Visk visk*' Eller också, "ÅHH vad fin!"

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Em_
2015-05-19 19:07
#2

Tar bort - fel forum 🤐😇


[tk1971]
2015-05-19 19:08
#3

"Titta vilken söt valp!" "Den kan inte vara gammal". (Min hund blir 2 år nästa månad).

Snuttefia
2015-05-19 19:09
#4

Haha vad kul när någon känner igen rasen!
Jag har ingen hund men katt och smådjur.
Vanligaste kommentarerna är nog "vad söt" och "vad fin"

M.V.H Snuttefia

Vovisch nr2
2015-05-19 19:17
#5

Det gör inget om ni inte har en bichon! 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Kanelkatt
2015-05-19 19:18
#6

"Men vilken söt valp, vad är det för sort..?" (Strävhårig tax/Borderterrier, med långa ben och taxkropp/taxhuvud) Det där med valp fick hon höra under alla sina 12 år.

En granne brukade säga "Jaha, är lilla operasångerskan ute och traskar?" Det var när vovven började bli gammal och började yla efter mig när jag åkt till jobbet på eftermiddagarna. Skämdes lite över det, men som tur var handlade det om väldigt korta stunder  innan sonen kom hem från skolan.

Inte det vanligaste, men rätt roligt var när en veterinärsassistent sa "Nämen har du tagit på dig eyelinern idag, ser jag?" till min vovve.

Annons:
Krus_grus
2015-05-19 21:39
#7

Hahah har också en bichon frise! Men fler och fler hundägare man möter ute vet nuförtiden att min lilla Molly är en bichon frise, annat var det med vår förra hund för ca 10år sedan :p! Ingen hade hört talas om den rasen och alla gissade att det var en pudel, nu frågar ägarna lite försiktigt "är det en bichon frise eller..?"

fridarebecka
2015-05-21 15:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#8

Folk som bara sett min hund på bild innan: "OJ vad liten han är!" Ja, han ser faktiskt större ut på bild än vad han är.
Folk på gatan: "Är det en border collie? Hur gammal är den? Va?! Snart 2 år?! Det ser ut som en valp"

Tycker bilden med cykeln ger en rätt bra bild över hur liten min "bordercollie/schäfer-valp" faktiskt är haha🙂

Vovisch nr2
2015-05-21 15:56
#9

#7 Hoppas att fler lär sig där jag bor 😛

#8 Haha, han ser faktiskt större ut än vad han är!

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

loppankanin
2015-05-22 21:34
#10

Har klippt ner min bichon havanais så den kommentaren jag får ofta är "ååå vilken söt bishon frise" 😛

Fruktzallad
2015-05-26 18:02
#11

- Åhhhh så söööööt! En valp?  Vad heter HAN! (vi har en en svart och vit havanais-tik)

Fenix_Chicci
2015-05-26 23:10
#12

"Så sööta"

"Vad lurviga"

"Vad är det för raser?" (Jag säger att det är havanais) "Jaha, är det samma ras på båda, det hade man aldrig kunnat gissa!"
"Är den yngsta?" *pekar på Sally som är snart 7 år* (Malva är 1 år, antar att hon ser äldre ut för att hon är långhårig)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

tjoopa
2015-06-18 12:32
#13

Min mörka havanais - hane får alltid höra "vad är det för ras?" Och följdfrågan "inte visste jag att dem kunde vara den färgen?". Den ljusa hanen får alltid höra "vad söt hon är, vad heter hon?" Varpå jag svarar att HAN heter Harvey ;) Har även fått frågan om dem är släkt osv.


Annons:
aajjeee
2015-07-02 19:17
#14

"Ååå, vad söt!" "Vad är det för ras?" Får man ofta höra då svarar man Bichon Havanais och alla bara aha(men de har nog ingen aning haha, förutom de som äger en själv då.

Ni får gärna kolla in min och Isas blogg: http://isathedog.weebly.com
Vi ses kanske där? ;)

Fruktzallad
2015-07-02 20:26
#15

Är det så att alla mörka hundar är hanar? och alla ljusa hundar är honor?

Fenix_Chicci
2015-07-17 00:54
#16

#13 Jaa, det känner jag igen att de inte visste att bichon havanais kan ha den färgen. Verkar vara många som tror att havanaiser bara är vita.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: