Annons:
Etikettdin-hund
Läst 1602 ggr
JonnaCecilia
4/7/15, 1:44 PM

Det blir en valp till mig!

Så lycklig nu, i slutet av maj kommer en liten bolognesetik hem till mig! :) Nervös för att nåt ska gå snett men nu är hon född och jag ska hälsa på när hon är ca 3 veckor så gissar att vi skriver kontrakt då. Blir ett fodervärdsavtal men det ser jag som positivt eftersom jag ändå funderade på att ta en kull eller så med hjälp av uppfödaren eftersom rasen är så ovanlig. Bra linjer med! :) Sen skrivs hon ju över på mig efter två kullar eller fem år, så hon är ju min ändå :) Frågan är nu vad hon ska heta? :)

Annons:
Honestyisdead
4/7/15, 1:47 PM
#1

Tror du kommer känna vad som är rätt namn när du träffar henne.

Vaargen
4/7/15, 1:57 PM
#2

Jag tycker som #1 

Jag skulle iallafall själv tycka att det kändes mest personligt om man kommer på namnet själv, när jag köpte min första hund tänkte jag ut några namn i förväg.. men inga blev rätt med personligheten när jag väl fick hem henne.. :) så blev helt annat än jag först tänkt.

Men du kan ju annars komma med egna namnförslag så kan jag o andra säga vad vi tycker låter finast :)?

LinaK
4/8/15, 5:08 PM
#3

Åh så roligt. Glad för din skull 👍

Som sagt namn brukar liksom bara falla på plats när man väl träffar henne. Har du själv några förslag? 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

JonnaCecilia
4/8/15, 7:29 PM
#4

Har för många förslag ;) Problemet är väl mest sambon, därför jag vill ha fler förslag för att få lite mer att välja på. Han är engelsman så han vill att det ska vara nåt som funkar på både svenska och engelska. Men så säger han nej till massa bara för att han inte gillar det eller förknippar med nåt annat… suck. Jag vill att det ska ha s eller r i för det sägs att hundar hör bättre. På förslag: Estrella (Sambon tänker på öl inte stjärna…) Mysa(n) Myra (Låter som en gammal gumma på engelska) Missy (Nja…) Smilla (Han tyckte det var svårt att uttala) Åska (men folk tycker det låter som Oskar) Mini (inget s eller r men de är ju så små ♡) Har haft en del annat uppe också som jag inte minns… För att säga sig inte ha nåt större intresse i hund så har han mycket åsikter om namn! ;)

Vaargen
4/8/15, 11:08 PM
#5

Mini låter gulligt eller Mysan :) men det finns säkert massa namn som kan passa kolla runt!

Vovisch nr2
4/9/15, 12:51 PM
#6

Grattis till blivande hundägare!✨

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Annons:
Krus_grus
5/28/15, 1:30 PM
#7

Har valpen kommit än :)? Vad blev det för namn?

JonnaCecilia
5/28/15, 6:27 PM
#8

#7 Hon fyller 8 veckor idag så jag får snart hämta henne! :) Hon heter Alizza på stamtavlan (eller ja, fullt namn är Amore-Amorinas Alizza) och jag tror vi kommer fortsätta kalla henne det eller smeknamnsvariationer på det, som Lizza, Lizzy eller så :) Får se när hon kommer, kommer definitivt uppdatera er och bomba med bilder :D

LinaK
5/28/15, 6:34 PM
#9

Åh spännande :D ser fram emot massor med bilder på underverket.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Vovisch nr2
5/28/15, 7:57 PM
#10

Ser fram emot att följa henne med flera bildbombar! :D

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

JonnaCecilia
5/28/15, 9:18 PM
#11

Nu har jag pratat med uppfödaren. Hon var hos veterinären för att vaccinera och chippa idag men tyvärr hade veterinären skrivit in nästa torsdag :( Men hon fick tid på måndag och vi hämtar på tisdag! :D

Krus_grus
5/29/15, 1:11 PM
#12

Gud så spännande! Jaa smeknamn blir det alltid :D Åh toppen :)) snart redo för sin nya familj!!

Upp till toppen
Annons: