Annons:
Etikettdin-hund
Läst 1796 ggr
Krus_grus
2015-03-13 08:39

Hunddagis, ja eller nej?

Jag går i hundtankar men det verkar svårt med tanke på hur mitt liv ser ut nu.. Jag jobbar dagtid liksom min pojkvän. Hur har ni löst det, hunddagis? Dagmatte? Annat?

Annons:
Vovisch nr2
2015-03-15 12:18
#1

Dagmatte skulle jag välja om jag var i din situation. Min hund skulle inte klara av att vara på hunddagis eftersom alla som finns i stan är "proppade" med hundar , hon skulle bli väldigt stressad. Känner också en Portugisisk Vattenhund som är hellugn i alla situationer men fick sluta på hunddagis eftersom hon blev stressad och inte trivdes. Jag har löst det så att min pappa jobbar hemifrån så han har ansvar under de timmar jag inte är hemma. Det är ju det smidigaste om man har den möjligheten. 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Blomkrukan
2015-03-18 17:49
#2

Vi testade hunddagis men vår hund blev för stressad av det så nu är han hos en dagmatte istället. Mycket bättre!!

tjoopa
2015-03-18 20:14
#3

Vi löste det med att jag jobbade natt och sambon delad dagstur :) Då behövde våra troll bara vara hemma ca en timma själva innan någon kom hem. Nu har jag varit sjukskriven i några månader och går snart på mammaledighet så vi får se hur vi gör när det blir aktuellt med arbete för mig igen :)


Upp till toppen
Annons: