Annons:
Etikettdin-hund
Läst 1693 ggr
loppankanin
3/10/15, 8:07 PM

Vad gör du och din Bichon

Vad gör du och din Bichon för något på fritiden?

Jag själv har en bichon havanais som jag tränar agility med vi håller även på med lite viltspår, freestyle och  rallylydnad.

Och jag är nyfiken vad ni gör med era hundar! 😃

Så bomba med kommentarer!!!

Annons:
LinaK
3/11/15, 6:57 PM
#1

Tränar tricks och rallylydnad med Algot 🙂 Sen är vi ute varje dag i skogen så han får hoppa på stockar och stenar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Krus_grus
3/13/15, 8:35 AM
#2

Jag har ingen egen hund men mina föräldrar har som jag brukar försöka vara med så ofta jag kan! Vi går på hundcafe, leker, tränar vardagslydnad osv :)

Vovisch nr2
3/15/15, 12:24 PM
#3

Jag går tyvärr inte någon kurs eftersom det inte finns någon klubb i närheten. Däremot går jag självklart långa promenader där hon hoppar upp på saker osv. och innomhustrix.Jag har också "hundspel från Nina Ottosson som hon brukar få lösa varje kväll vilket hon tycker om. Ibland gömmer jag godis i lägenheten som hon får söka. På sommaren har jag egna agilityhinder på landet som vi brukar träna henne med och så finns det en brukshundklubb i närheten där jag och min vän brukar träna agility med min hund och hennes cavalier. 🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

loppankanin
3/18/15, 8:30 AM
#4

#1 ska du börja tävla i rallylydnad eller tränar du bara för skojs skull?🙂

loppankanin
3/18/15, 8:36 AM
#5

#2 låter skoj att gå på hundcafe! har aldrig prövat själv men skulle vara roligt!

#3 låter riktigt roligt!! 😃

wolfskye
3/18/15, 3:37 PM
#6

Är det någon som är väldigt aktiv och tävlar mycket med sina bichoner?

Annons:
tjoopa
3/18/15, 8:16 PM
#7

Jag har varit rätt så aktiv och "tävlat" i utställning. Har dock haft ett längre uppehåll nu pga sjukskrivning och graviditet :)


loppankanin
3/22/15, 9:00 AM
#8

#6 Jag och min hund ska börja tävla lite smått nu till sommaren i agility är det tänkt

Fenix_Chicci
3/27/15, 11:44 PM
#9

Vi är främst ute mycket i skogen då de får springa lösa och tränar dogparkour på promenaderna. Lite allmän lydnad och viltspår när andan faller på. Sen tränar jag agility med Sally (6 år) och ska börja med Malva (1 år) till våren nu. Väntar också på en weightpull-sele till Sally så ska hon få börja dra lite lätta kedjor som träning.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Krus_grus
3/28/15, 4:15 PM
#10

Åh :)

LinaK
4/8/15, 5:07 PM
#11

#4 Med Algot kommer jag inte tävla något, utan det är mest för skojs skull. Men med min jack russell ska jag försöka få ändan ur och anmäla mig till någon tävling lite senare under sommaren/tidig höst 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Signizen
5/25/15, 12:22 AM
#12

Jag ställer ut, men ska faktiskt gå en agility kurs i höst så det ser jag fram emot!

Fruktzallad
5/26/15, 5:56 PM
#13

Vi bara myser. Går långa promenader och tränar lite trix hemma på mattan framför tv:n.  Vi gick en valpkurs för ett år sen dock.

Annons:
Upp till toppen
Annons: