Annons:
Etikettdin-hund
Läst 2553 ggr
Sussilago
2/21/15, 2:47 PM

Wilgot

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Vår finaste Wilgot

Bichon Havanais

Hane, född 2014-10-15

Färg: Red sable with white markings

Mamma: Quendolina Star of Havanna http://havanesegallery.hu/show_dog_en.php?id=27498

Pappa: Thalia La Perla Iliano 

http://www.havanesegallery.hu/show_dog_en.php?id=30614

Annons:
Tjeja
2/21/15, 2:53 PM
#1

åh vilken gosegubbe 😍Wilgot ser ut att vara! Man vill ju bara få pussa på den där snöiga nosen till exempel!  😃😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Signizen
2/21/15, 10:31 PM
#2

Vilken liten sötnos! Vilken kennel är han ifrån? 🙂 😍

Sussilago
2/22/15, 7:55 AM
#3

Tack Tjeja och Signizen. 😊 Ja, han är verkligen inte bara en trevlig och klok liten buse, men fantastiskt fint tecknad och färgad också. Wilgot är från denna kennel: http://www.bomaxanita.hu (Vi bor i både Sverige och Ungern) Sajten är något ouppdaterad, jag råkar veta att det är en ny kull på gång.. 😍 Har ni hundar? Samma ras?

Tjeja
2/22/15, 3:22 PM
#4

Hej Tussilago! Nej just nu har jag ingen hund och har aldrig haft någon bichon ras  utan större raser som new founland, pyreneer och labbe, mindre ras jag haft har varit dvärgpudel.

Men jag råkade trilla in här och fick se dessa fina bilder på denna fantastikt charmiga och pussvänliga uppsyn din Wilgot har och blev ju bara tvungen att kommentera 😃

Skulle mycket väl kunna tänka mig en Havanais någon gång i framtiden, de verkar vara väldigt trevliga hundar som också ser väldigt charmiga och mysiga ut i en stil som jag attraheras av mer än tex frisé av någon anledning. Trots att friséernas päls mer liknar pudlar som jag ju haft. :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sussilago
2/23/15, 10:49 AM
#5

Wilgot tackar för komplimangen. :)

Signizen
2/24/15, 4:32 PM
#6

Jag har havanaiser. Jag har två "egna" och resten är mammas. Jag och min mamma har en kennel så vi har ett par😃

Annons:
Sussilago
3/3/15, 10:53 PM
#7

Hej Signezen,

Vad kul! Kan du berätta en sak för mig då som jag inte har förstått. När byter de till sin vuxenpäls? Vid vilken ålder? Tappar de då valppälsen och får ny eller växer den bara vidare? Tycker Wilgot bara blir allt mer långhårig.

tjoopa
3/7/15, 3:24 PM
#8

#7 Man kan inte säga någon speciell ålder då dem byter päls, kan variera väldigt beroende på både linjer och individ :) Min äldre hane började byta vid ca 5-6 månaders ålder och är ännu vid 2,5 års ålder inte "färdig" med bytet. Den yngre som kommer från Tyskland började byta kring 12 månader och håller fortfarande på 3-4 månader senare. Så det är väldigt individuellt :)


Sussilago
3/18/15, 7:12 AM
#9

Tack Tjoopa!

Sussilago
3/18/15, 7:13 AM
#10

Första flugan. #Konstigt.. 😍

Sussilago
3/18/15, 7:14 AM
#11
Upp till toppen
Annons: