Annons:
Etikettvalpar
Läst 5116 ggr
Fenix_Chicci
2014-08-15 17:22

Vikt vid 6 månader

Vad vägde era havanaiser när de var 6 månader och vad väger de nu som vuxna? Malva väger 4,5 kg nu och är i perfekt hull. Skulle vara intressant få ett hum om hur stor hon blir som vuxen.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Annons:
[Sara-Kpop]
2014-08-15 21:35
#1

Hmm kommer inte riktigt ihåg vad Eddie vägde då men förmodligen ngt liknande! nu är han 7,5 mån och väger 6 kg sist jag vägde honom för (typ 2 veckor sedan)

Kanske ngt mer i med att han är hane :) Han är också perfekt i hullet ^^

Alvin kommer jag inte heller ihåg men nu väger han 6,3 kg och lite för smal enligt mig. Han rör på sig väldigt mycket så nu harvi ökat fodergivan och hoppas att han ska gå upp. För han älskar sin mat😍

tjoopa
2014-08-16 01:29
#2

Harvey bodde fortfarande i Tyskland så jag vet inte riktigt vad han vägde :) Elvis minns jag faktiskt inte säkert men jag tror han vägde kring 4,5 - 5 kg. Han var väldigt tunn dock, riktigt kinkig med maten :/ Han fyller 2 år den 20/8 och väger nu ca 6 kg. Han kommer nog att muskla på sig ytterligare lite innan han stannar på "vuxenvikten" :)


Eds SueZ
2014-08-16 08:16
#3

Min valp vägde 3 kg vid 12 veckor! Han har oxå perfekt hull enligt veterinären när han fick sin vaccination. Jag läste på nån engelskspråkig sida att man brukar säga att vikten vid 16 veckor brukar vara halva vuxenvikten. Nån som kan bekräfta att det stämmer?

MickiEk
2014-08-16 11:15
#5

Min Dante vägde typ 6,5 kg när han va 6 månader, bra i hullet, nästan lite tunn. Nu fyller han 3 år i november och ligger på drygt 8,5kg just nu och är välmusklad men fortfarande lite åt det tunnare i hullet! Ett par hekto till så är han perfekt i hullet :)

MickiEk
2014-08-16 11:19
#6

#3 det stämmer faktiskt ganska bra på Dante, han låg på 4,5 kg ungefär vid 16 veckors ålder! Det är ju säkert olika individer emellan, men kanske kan ge en ett hum om vad valpen kommer väga som vuxen :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: