Annons:
Etiketthundprylar
Läst 5831 ggr
tjoopa
8/6/14, 1:36 AM

Utställningskoppel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll satt jag och pysslade ihop mitt första egentillverkade utställningskoppel ☺ Det blev ett lila då jag inte hade den färgen i min "samling" sedan tidigare 😜 Gjorde ett par misstag med ändarna vilket gjorde dem klumpiga men jag lärde mig en läxa. Imorgon ska jag ge mig på att göra ett rosa till grabbarna 😁 Tanken är att börja tillverka och sälja när jag blivit nöjd med designen. Här får ni iallafall se hur det första försöket blev ☺


Annons:
tjoopa
8/6/14, 1:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Närbild på pärlorna ☺


[Sara-Kpop]
8/6/14, 8:36 PM
#2

Tjusigt det var jättefint! Och snyggare kan de bara bli :)

tjoopa
8/7/14, 2:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#2 Tack Sara 😄 Ikväll pysslade jag ihop koppel nr 2, blev väldigt nöjd med resultatet ☺ Gjorde handtag istället för knutet avslut på detta.


tjoopa
8/8/14, 7:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ett olivgrönt koppel till en ung amstaff som jag gjort på beställning ☺


tjoopa
8/8/14, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Silver och klarglas ☺


LinaK
8/9/14, 1:13 PM
#6

Wow, verkligen snygga!

Önskar nästan att man hade en hund att ställa ut så man kunde beställa ett koppel av dig 😃

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
[Sara-Kpop]
8/9/14, 3:56 PM
#7

Då vet jag vem jag ska kontakta om jag och Alvin kommer ut i ringarna igen 🙂

Vovisch nr2
8/9/14, 6:36 PM
#8

Supersnygga! Om jag ställde ut Pixie hade jag genast beställt koppel från dig! ^^

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

tjoopa
8/9/14, 10:27 PM
#9

#6 #7 #8 Tack så mycket 😄 #6 Kanske nästa lilla vovve? 😉 #7 Det får du gärna göra ☺ Har ca 10 olika färger att välja bland just nu, kommer nog att ta hem fler med tiden. Har du planer på att ställa honom mer senare? ☺


[Sara-Kpop]
8/9/14, 10:49 PM
#10

#9 ja det har jag om jag lyckas med pälsen så säga! Alvins pappa har de amerikanska linjerna och är dubbel pälsad vilket gör pälsvården svårare än om han skulle ha singelpäls. Karin fick superfin päls på honom och de stod så här när hon visade honom på ras specialen så var kritiken så här:

"6 month old maskulin male puppy with excellent total impression. Korrect bite. Beautyful hed and expression. Strong back. Straight and parallell front legs. Moves with a gait, in free movements. Beautyful coat. Well presented.

Hon brukar säga att jag inte kan jämföra med henne men hur kan jag låta bli? 🤪 Jag gör så gott jag kan och mer kan jag inte göra. Och tar alltid emot tips om jag får några. Men jag kommer inte ställa honom förens jag känner att han har chans till att få något. I med att utställningar är ganska dyra  så tänker jag inte bara anmäla för att det är "kul". För visst är det de men det är lite som att kasta pengar i sjön..

Mitt utställnings koppel kommer i från Lotta i finland är super nöjd med det bekvämt för hunden att bära och supersnyggt. Men nu vet jag ju en till som gör fina koppel 🙂

tjoopa
8/9/14, 11:15 PM
#11

#10 Jag har hört att dem har lite annorlunda pälsar i USA, jobbigt med dubbel päls 😯 Päls vården är ju inte den enklaste på alla, Elvis har ju haft mycket ull men nu verkar det äntligen som att den grövre vuxenpälsen börjar komma ☺ Tyvärr är utställningarna väldigt dyra, had det inte varit för att jag helt blivit såld på dem hade jag nog inte sprungit lika ofta med Elvis när han ändå får nedslag på pälsen nästan varje gång… Jag jämför mig alltid med dem andra jag brukar följa, alla har sysslat med havanais och uppfödning eller utställning i många år men som du säger, man kan inte låta bli att jämföra 😛 Jag har också 2 koppel från Lotta, superfina och väldigt nöjd med dem båda 2 😀 Jag började mest för att det är roligt att pyssla/handarbeta, (gjorde egna smycken när jag var yngre) men även för att komma lite billigare undan ☺ Kommer nog att göra ett par stycken att ta med på utställning och sälja till intresserade.


[Sara-Kpop]
8/10/14, 12:24 AM
#12

Elvis verkar så fin och välvårdad så! 

Jag har iaf bestämt mig för att inte ge upp med Alvins päls, och verkligen försöka göra allt för att den ska bli så bra som möjligt. Och om den inte blir det så blir den inte men jag ska som sagt göra så gott jag kan! Men finns mkt annat som är kul att göra med hundarna också min favorit aktivitet är helt klart agility.

Gud vad läckert de rosa kopplet va! Hur ser det ut runt halsen? (de hunden har runt halsen) Kostar? sjukt sugen 😍

tjoopa
8/10/14, 4:47 PM
#13

#12 Tack 😊 Vi har fått kämpa rätt mycket med den pälsen för att den ska se fin ut, tovar gör han typ aldrig men hans gråa färg gör att han lätt ser raggig ut 😕

Det är bara att kämpa på, förhoppningsvis får han en lättare päls när han blir äldre. Annars så är det som du säger, det finns massa annat roligt att syssla med 🙂

Tack, är själv helt kär i det rosa - så snyggt 😍 Just nu är det bara en smal fläta runt halsen men jag har tänkt förstärka det med en "haklapp", måste bara hitta rätt tyg/nyans. Jag har sålt ett koppel för 120kr ink frakt men det var enbart flätat alltså ingen bredare halsdel 🙂


Annons:
[Sara-Kpop]
8/10/14, 10:36 PM
#14

Vad ska du ha för en förstärkt haklapp? Om du inte vill diskutera priser här kan du skicka ett pm🙂

tjoopa
8/11/14, 12:39 AM
#15

#14 Jag vet inte riktigt än :/ Måste hitta ett tyg först och räkna ut hur mycket materialet per koppel kostar :) Så jag kan återkomma så fort jag vet :P


tjoopa
8/14/14, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ännu ett beställningsjobb :) Svart koppel med lila och silver till en sheltie. Knutet avslut :)


Fenix_Chicci
8/15/14, 3:57 PM
#17

Såg att ni skrivit om amerikanska linjer. Sallys pappa är amerikansk och hon har ju verkigen en enorm päls precis som som far. Visste inte att de hade mer päls från amerikanska linjer.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Sara-Kpop]
8/15/14, 4:30 PM
#18

#17 Beror ju även på vad avkomman ärver ex om tiken har singel päls och pappan dubbel päls så är det ju 50% chans att valparna får de ena eller de andra. :)

tjoopa
8/16/14, 1:12 AM
#19

#17 Ja, dem avlar lite annorlunda i USA :) Pälsen är ofta "större" och känns/ser lite annorlunda ut. Som Sara skrivit så har dem ofta dubbel päls (underull+täckhår). Kroppstypen skiljer sig även en aning, kortare rygg osv. Väldigt fascinerande hur olika länder kan tolka "samma" rasstandard olika :)


[Sara-Kpop]
8/16/14, 1:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det är som i Canada där gillar de ofta väldigt små havaniser! Eddies pappa är importerad från Canada. 

Skickar med en bild så ni förstår skillnaden! 😉

Oj nu kom vi ifrån ämnet lite mot vad tråden handlar om. Kanske skapa en egen tråd om detta? Intressant att diskutera.

Annons:
tjoopa
8/16/14, 1:25 AM
#21

T ex, Amerikansk: http://www.happy-havanese.com/billy.html Och så tittar du på några av de svenska havanais, oftast har dem väldigt lite eller ingen underull :) Harvey t ex har i stort sett bara täckhår och den pälsen hänger "tung och slät". Fascinerande eller hur? ;D


[Sara-Kpop]
8/16/14, 1:31 AM
#22

#21 det är ingen billig hund det där med allt schampo och balsam 😂

tjoopa
8/16/14, 7:54 AM
#23

#22 Haha nä stylingen kostar nog en slant haha 😉


e.westerberg91
8/14/15, 9:29 PM
#24

Tillverkar du forfarande utställningskop? 😊

Upp till toppen
Annons: