Annons:
Etikettdin-hund
Läst 2737 ggr
Fenix_Chicci
2014-07-02 22:32

Sally och Malva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade tidigare en varsin tråd åt dem men tyckte det kändes lite onödigt krångligt så här är deras gemensamma tråd. 

Malva blir 5 månader om en vecka, växer så det knakar ;)

Hoppas ni vill följa den här tråden, ska försöka uppdatera oftare än jag gjort tidigare 😃

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Annons:
Molye98
2014-07-03 12:23
#1

Vilka sötnosar ;)

[Sara-Kpop]
2014-07-03 14:08
#2

Så fina de är! ❤️

LinaK
2014-07-03 17:01
#3

Verkligen fina tjejer båda två. vill gärna se fler bilder på dem. Malva har verkligen vuxit till sig!

Ska du ställa ut henne något? 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fruktzallad
2014-07-03 18:12
#4

Åh vad fina! Hunden till vänster har mycket mer krullig päls än de till höger har. Har det med klippningen att göra?

tjoopa
2014-07-03 19:27
#5

Så fina tjejer ♡ Vad stor Malva blivit :)


Fenix_Chicci
2014-07-04 03:31
#6

Tack. :) #3 Har funderat på att iallafall ställa henne en gång, mest för skojs skull och för att få henne bedömd en gång. #4 hon har inte varit fullpälsad sedan hon var unghund så vet inte exakt, men när hon haft halvlång päls har hon haft fina korvskruvslockar. Pälstypen varierar ju, vissa har väldigt lockig, en del vågig och andra har helt rak. Hennes pappa har en enorm päls och hon har ärvt den. Malva är ju ännu bara en valp så vet inte hur hon blir men hennes mamma har väldigt rak päls när pappan har lätt vågig så samma lockar som sally har har jag svårt att tro att hon får.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Annons:
Fenix_Chicci
2014-07-05 20:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tycker den här bilden på Malva är så fin :)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Fenix_Chicci
2014-07-05 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Sally på bruksstegen :)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Fenix_Chicci
2014-08-12 00:54
#9

Nu var det ett tag sedan jag lade upp några bilder, får ta och göra det någon dag! Malva har hunnit bli 6 månader! Idag var vi och hälsade på Malvas uppfödare. Malva kände direkt igen sig och blev väldigt glad över att se uppfödaren, sin mamma och halvsyster :) Var väldigt trevligt. Hon ska försöka ordna en valpträff längre fram, ser fram emot att se hur kullsyskonen utvecklats. Den 30 augusti ska Malva på utställning för första gången, blir spännande.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

tjoopa
2014-08-12 15:53
#10

#9 Spännande med utställning :D Vi ska ställa ut Harvey för första gången nu på lördag, längtar ^^ Våran Elvis blir också tokigt glad när vi hälsar på hos uppfödaren :) Även när vi träffar henne på utställning och på "bortaplan" känner han igen henne och tjuter av glädje :D


LinaK
2014-10-11 12:59
#11

Hoppas snart på en liten uppdatering om dina tjejer 🙂 Plus bilder såklart!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fenix_Chicci
2015-01-10 16:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Här kommer en liten uppdatering av vad vi hållit på med senaste tiden :)
Malva har varit på två utställningar, fick bra kritik på bådeaoch fick BIR och HP på den senare samt gick vidare till finalen. På första utställningen fick hon lite dålig kritik för pälsen som kunde varit mer riklig, men på den andra så tyckte domaren att den var på gång ordentligt.

Malva blev 11 månader igår, fortfarande världens busigaste tjej och fortsätter att vara lika härlig och trygg i sig själv. Inget löp ännu på gång alls av vad jag märkt. Snö har hon ju fått uppleva och det tycker hon är kalaskul. 

Sally har utvecklats hon med, blivit tryggare i hundmöten som vi haft mycket problem med och idag överraskade hon när vi var i skogen och såg en hund, hon kom till mig när jag ropade fast hon var lös. 
Ska beställa en weight pull sele till Sally och börja träna lite att dra kedjor på hobbynivå då jag tror att det skulle passa henne jättebra. Malva blir det troligtvis agility med till våren vilket jag ju redan tränar mycket med Sally.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Fenix_Chicci
2015-04-06 01:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#13

Här kommer en liten påsk-hälsning från oss med några nytagna bilder :)

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: