Annons:
Etikettraserna
Läst 3072 ggr
LinaK
2014-07-01 17:05

Samma ras igen eller byter ni?

Nästa gång ni ska skaffa hund blir det en till hund av samma ras ni har eller blir det någon annan hundras? Varför väljer ni i så fall att byta ras?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
FeliciaS
2014-07-01 19:47
#1

För mig känns det alldeles för tidigt att svara på då jag har min första hund nu och haft henne i två veckor ;) Hon är en Löwchen kan tilläggas. Jag var väldigt sugen på en Finsk spets för jag tycker de är jättehärliga och så vackra, men ville inte skaffa någon nu för jag bor i en etta. Men nästa hund kanske, om jag inte snöar in mig helt på dessa underbara små lejon, vem vet ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tjoopa
2014-07-01 20:29
#2

Bichon havanais igen helt klart, haha 😃 Är helt förälskad i rasen, passar oss så bra. Visst är jag lite sugen på att testa en annan ras någon gång men har svårt att se mig själv skaffa annat än havanais 😛 Förhoppningsvis blir nästa hund en valp efter någon av våra killar, men det dröjer nog ett år eller två (eller tills jag övertalat sambon…) 😉


LinaK
2014-07-02 11:45
#3

Har övervägt andra raser, men återkommer hela tiden till havanaisen så därför har vi beslutat oss för att det blir en till nästa år 🙂 varför bryta ett vinnande koncept liksom 😉

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tjoopa
2014-07-02 19:36
#4

#3 Vad roligt med en till liten havanais👍 Har ni bestämt från vilken kennel ännu?


LinaK
2014-07-02 19:39
#5

#4 Japp, blir givetvis från Lollo på Ispärlans 👍 Ett självklart val för oss då vi är så nöjda med vårat förra valpköp av Algot 🙂 Så den tiken som vi ska ha valp ifrån ska först löpa en gång nu om ett tag och sen blir det parning på löpet därefter. Så vi får se när det blir.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Sara-Kpop]
2014-07-02 20:40
#6

Havanisen ligger mig väldigt varmt om hjärtat älskar allt som har med rasen att göra. Kan nog inte hitta något negativt utav dem överhuvudtaget. ❤️

Men jag är sugen på att testa en annan ras havanisen är som sagt en super härlig ras men det finns många fina hundraser och rasen jag vill testa är finsk lapphund den har varit en favorit länge och har länge velat ha en. Vill ha en hund utav lite större modell och mindre pälsvård men ska ändå ha päls. Jag vill även ha en hund som gillar att göra det mesta ex lydnad, agility, spår, sök m.m. Vill ha en hund som är tuff självsäker, glad och positiv, älska att hålla igång men ska ändå kunna ta en vilodag eller två. 

Och precis så är den finska lapphunden en bra allround hund 🙂Tror dessutom att havanisen och en lappis kan passa väldigt bra ihop. Jag är helt säker på att jag alltid kommer ha en havanis vid min sida och nästa gång jag ska köpa havanis ska det bli ifrån Callunavias! 👍

Annons:
Fenix_Chicci
2014-07-02 22:36
#7

Har nyss skaffat valp så en ny är inte aktuellt på många år. 
Blev ju en till havanais då det är den rasen som ligger mig varmast om hjärtat (de är så anpassningsbara, mysiga och lagom storlek) och för att jag hittade denna perfekta uppfödare som allt klickade med.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Fruktzallad
2014-07-03 18:18
#8

Vi har precis skaffat en valp så jag har inte ens funderat på det.  Vi ska nog bara ha en hund. Men raser jag kikade extra på innan vi köpte vår valp var tibetansk terrier som ser ut som en modell större av havanais.. och löwchen.

tjoopa
2014-07-03 19:35
#9

#5 Så roligt när man har hittat "sin" uppfödare som man klickar med :D Underbart med en liten mini-ispärla på ett par månader :)


Viccan92
2014-07-03 22:29
#10

Jag vet ärligt talat inte hur vi ska göra. Tanken är väl en valp efter Bambi men vi får se. Just nu är han ju helt galen så en till hund orkar vi inte med just nu. Får hoppas att han lugnar ner sig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

LinaK
2014-07-03 22:32
#11

#9 Ja känns verkligen bra 🙂 Hon är väldigt mån om sina hundar, valpar och valpköpare. Är det någon fråga hon inte kan svara på så tar hon reda på det åt en och så.  Ja jag längtar så sjukt mycket efter våran kommande valp, får hoppas att det blir några överhuvudtaget på tiken, man kan ju aldrig säkert veta 😛

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fruktzallad
2014-07-05 17:53
#12

#10  Hur gammal är Bambi? Har ni fått en busig hund?

Viccan92
2014-07-05 18:59
#13

#12 21mån. Han är fortfarande otroligt valpig. Full fart med andra ord. Kul med 25kilos valp.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Annons:
Vovisch nr2
2014-07-06 15:38
#14

Kanske, beror på livssituation. Om jag har flyttat ut på landet blir det troligtvis en Flat Coated Retriver/labbe, annars blir det en till Frisé

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

MickiEk
2014-07-13 22:39
#15

Det blir en havanais till när det finns möjlighet att skaffa en! Kennelvalet är lätt oxå - Kläppas igen alla gånger! Sen när det blir får jag se, beror på hur livet utvecklar sig :)

Upp till toppen
Annons: