Annons:
Etikettundersökningar
Läst 2397 ggr
LinaK
6/16/09, 2:16 PM

OT - Var i Sverige bor du?

Kan vara roligt att veta vart i vårat avlånga land ni medlemmar på Bichon bor Skrattande

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
destroyed
6/16/09, 6:06 PM
#1

Gotland bor jag:P

LinaK
6/16/09, 6:15 PM
#2

Gotland är trevligt =P uppskattar man Gotland lika mycket även fast man själv bor där eller ser man inte det speciella?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

destroyed
6/16/09, 6:43 PM
#3

nej det gör man inte.. Jag ser ringmuren varje dag, raukarna också så det är inte så speciellt men det är alltid kul att veta historien bakom det..

Emma-U
6/16/09, 10:13 PM
#4

Jag bor i väster; Göteborg!
Sveriges framsida Flört

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Bella-R
6/17/09, 1:31 AM
#5

#4 Sveriges rövhål menar du? Flört

Jag bor i Sveriges vackra huvudstad Stockholm ^^

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Emma-U
6/17/09, 2:21 AM
#6

#5 Tvi vale.. Du är bara avundsjuk! Flört
Den kungliga hufvudstaden är en opersonlig, tråkig och nersmutsad stad utan en ljus framtid.
Hade huvudstad utsetts idag så hade Göteborg vunnit den kampen, och det vet ni stockholmare - därför är ni bittra och pratar konstigt Tungan ute

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Annons:
nonisaga
6/17/09, 2:07 PM
#7

#6 Vi pratar sååå inte konstigt, det är ni som gör det Skrattande

Jag bor också i Stockholm, skulle inte vilja bo någon annan stans =P

destroyed
6/17/09, 2:15 PM
#8

hahah vilket krig det är mellan göteborg och stockholm:P

LinaK
6/17/09, 2:16 PM
#9

Skulle aldrig vilja bo i Stockholm Tungan ute Alldeles för stort för min smak.

Men Göteborg däremot är riktigt trevligt! Love it!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Bella-R
6/17/09, 2:29 PM
#10

#6 Hahaha, detdär kallar jag riktig avundsjuka! Tungan ute Hörs direkt på skitsnacket om Sthlm! Flört Man snackar inte så om Stockholm om man inte är avundsjuk.. faktiskt ;) Stockholm is the shit, den absolut bästa staden i hela landet Glad

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

nonisaga
6/17/09, 2:30 PM
#11

#10 Helt rätt Bella Flört

LinaK
6/17/09, 2:32 PM
#12

hahaha ni är roliga ni Flört

Den bästa staden i hela Sverige är SKILLINGARYD (NOT) snarare världens ände och rövh*l

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Bella-R
6/17/09, 2:36 PM
#13

#12 Nepp, bara faktum! Glad Jag kan förstå att ni är avundsjuka på oss stockholmare, vi har klass & stil, dom bra jobben, dom bästa ställena där allt händer - allt ;) Så jag har full förståelse för erat skitsnack om våran vackra huvudstad Glad Faktum är att jag tar allt skitsnack om Stockholm som komplimanger för eran avundsjuka. Så allt negativt ni säger om Stockholm vänder jag till det motsatta dvs det positiva. Alla kan ju inte ha det så bra som vi har! Glad

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Annons:
LinaK
6/17/09, 2:40 PM
#14

haha, näru Skrattande Det jag kan lova dig är att från min sida är det då inte avundsjuka. Är man uppvuxen i en liten stad (på landet) så är man oftast inte lockad av en så stor stad som Stockholm. Visst tycker jag om Stockholm, det är fint på sommaren och kul att vara där ibland. Men det är inget ställe som jag skulle vilja bo på. Har varit i Stockholm mycket mycket under mina dar, men aldrig har jag blivit så lockad att jag har velat bosätta mig där Flört Hade jag velat bo där hade jag nog bott där nu faktiskt, men det gör jag inte.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Bella-R
6/17/09, 2:47 PM
#15

#14 Lalala.. smells avundsjuka in the air.. lalala Oskyldig

_____________________________________
Mvh
Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

LinaK
6/17/09, 2:48 PM
#16

#15 Då får du tro det då , men då tror du fel Flört

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

destroyed
6/17/09, 6:41 PM
#17

jag håller med Lina, gillar inte stora städer skulle inte ens tänka mej att bo i göteborg.. Jag har iof planer på att bo i sthlm för eller senare dels för att testa men mest pga killen vill jobba i sthlm som ljudtekniker.. men vi får se hur det blir med det..

men jag trivs bäst i små städer bättre dock..

joheck
7/28/12, 9:21 PM
#18

Jag bor uppe i norr! Kommer däremot från mellersta Sverige. För att vara lite mer specifik; född och uppvuxen i Uppsala, bosatt i Luleå.

Jag kommer ju nästan ifrån en storstad (ärligt talat finns det inga storstäder i Sverige, bara stora småstäderFlört). Uppsala är Sveriges fjärde största stad för den som inte visste det! Jag skulle ändå aldrig vilja bo i Stockolm just pga storleken. Hatar verkligen tunnelbanan, vill bara fösvinnaSkrikandes. Luleå är något för litet, skulle behövas ett något större utbud av affärer och produkter, men nästan lagom är det. Skulle gärna bo där resten av livet om det inte vore för att det är sååå långt bort ifrån ALLT (utom Nordpolen dåra!). Väldigt trevlig stad faktiskt!

[Juliaammouri]
7/29/12, 12:49 AM
#19

Jag bor i stockholm men skulle vilja bo i gotland och ha en egen hästgård där, nära vattnet och allt :)

Men stockholm är inte illa! Faktiskt är stockholm också bra men skulle vilja ha mer lantligt :)

[Sarahansson1]
7/31/12, 12:42 AM
#20

jag bor nu på en ö som heter Rörö som ligger i gbg norra skärgård så långt ut man kan komma!

Men bor snart i hästevik som ligger i TorslandaGlad

Annons:
FeliciaS
7/1/14, 12:05 PM
#21

Uppland!

Men jag är född och uppvuxen på västkusten, kommer troligtvis flytta tillbaka dit när mina studier är avklarade :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tjoopa
7/1/14, 3:13 PM
#22

Vi bor i Älvsbyn "norrbottens pärla", en liten by ca 7 mil från Luleå :) Kommer ursprungligen från en ännu mindre by (Vidsel med ca 500 bybor) 3,5 mil från där vi bor nu men inom samma kommun. Trivs så bra med att bo lite ensligt, har testat att bo i Luleå under 2 år men vill mycket hellre bo "i skogen" ;))


Fruktzallad
7/3/14, 6:20 PM
#23

Jag valde södra sverige när jag egentligen ville välja västkusten, lite norr om Gbg. Men det tillhör nog mer södra än mellersta om man nu ska välja ett av 3 alternativ.

[Tuulikki]
7/3/14, 7:20 PM
#24

Södra Sverige, Varberg :) Liten stad men ändå bara 1 timme från Gbg, passar utmärkt!

Molye98
7/3/14, 7:42 PM
#25

Väster götaland . Kommer från Landvetter men har flyttat till Mönlycke utanför Gbg  älskar det eftersom det finns så mycket ridskolor här och  det är så mysigt inte som en stor stad men en liten stad fast med mycket hus Love it!

[Sara-Kpop]
7/3/14, 7:55 PM
#26

Västra götaland - Torslanda som tillhör göteborgs kommun!

VT4ever
11/6/14, 9:18 PM
#27

Jag bor i Norrbotten :)

Annons:
MickiEk
11/14/14, 2:15 PM
#28

Jag bor i Tuve, på Hisingen, som tillhör Göteborg :)

Blomkrukan
1/10/15, 9:42 PM
#29

Jag bor i mellersta Sverige, Falun i Dalarna för att vara mer exakt. :)

Sahuz
1/12/15, 8:07 AM
#30

Jag bor utanför Eksjö i Småland.

Upp till toppen
Annons: